Rond Wereldarmoededag, afgelopen oktober, werden we bij Quiet al heel blij van de bijdrage die OMC Stichting Goede Doelen leverden aan onze aanpak van armoedeverzachting. Niet in de laatste plaats door dit persoonlijke en spontane filmpje waarin ze ook anderen aanspoorden om Quiet te ondersteunen.

Nu hebben de vrouwen van OMC nog meer invulling gegeven aan hun betrokkenheid. Dankzij hun bemiddeling (en bijdrage!) kreeg Quiet maar liefst 100 kaarten voor de voorstellingen van de Tilburgse Revue, om te verdelen onder de members. Al sinds 1986 beleven jaarlijks duizenden bezoekers enorm veel plezier aan deze kruising van toneel, dans en muziek, waarin tal van herkenbare Tilburgse highlights de revue passeren: van carnaval tot de Warandeloop, van de Meimarkt tot Roze Maandag. De editie van dit jaar, met de titel De TóP 013, wordt neergezet door een enthousiaste groep van zo’n 130 mensen. Zij zorgen voor een bont palet van eigentijdse scènes waarin kleur, multimedia, dans, humor en pakkende muziek belangrijke ingrediënten zijn.

De kaarten voor deze voorstellingen zijn erg gewild; het is niet voor niets dat De TóP 013 van 18 tot en met 28 januari maar liefst dertien keer opgevoerd wordt in de Stadsschouwburg. Alle  kaarten die Quiet-members cadeau krijgen zijn voor de eerste rang.

Wensenwebshop

Het is niet de enige actie van OMC Stichting Goede Doelen waarvan Quiet Community de vruchten mag plukken. Quiet is – net als Gijsje Eigenwijsje – uitverkoren als goed doel bij het tweejaarlijkse benefietfeest dat OMC organiseert. In de aanloop naar dat evenement, dat op 30 juni plaatsvindt, speelt de zogeheten ‘wensenwebshop’ een vitale rol.

De formule zit heel mooi in elkaar. Quiet heeft bij OMC mogen aangeven waar de members zoal behoefte aan hebben. Die artikelen worden dan in de webshop geplaatst, met de vraag wie het aankoopbedrag van een van die cadeaus wil sponsoren. Iedereen kan eraan meedoen. Elke van Bezouw van OMC: “Hoe fijn is het om als bedrijf, familie, vriendenclub of sportteam via Quiet Tilburg of Gijsje Eigenwijsje iemand te steunen en heel concreet te verrassen met een fantastisch cadeau, iets wat ze echt hard nodig hebben!” Het cadeau wordt voorzien van de (bedrijfs)naam van de schenker, die ook wordt vermeld op de OMC-website en social media. En uiteraard tijdens het benefietfeest.