Dat steeds meer mensen zich betrokken gaan voelen bij het armoedeprobleem in Nederland is een feit. Dat is tegelijkertijd ook een van de speerpunten van Quiet. Via artikelen op onze website, in de media én via ons promotiefilmpje proberen we duidelijk te maken hoe een structureel gebrek aan geld mensen kan neerdrukken en hun mogelijkheden beperkt. Hiernaast verzorgen we met grote regelmaat presentaties voor (ondernemers)verenigingen, organisaties en service- en netwerkclubs. 

En niet zonder succes: keer op keer wordt Quiet Den Bosch ‘geconfronteerd’ met een grote bereidheid tot luisteren én bijdragen aan armoedeverzachting. Ook heeft corona hierbij een rol gespeeld, landelijk wordt er veel aandacht aan armoede besteed, waardoor we afgelopen maanden positief overspoeld zijn door ontelbare, fraaie, warme gebaren waar heel veel members van hebben kunnen genieten.

December is de uitgelezen maand om iets voor een ander te doen en iemand te verrassen. Pyjama’s, maaltijden, sinterklaas- en kerstcadeaus, verzorgingspakketten en veel, heel veel kerstpakketten! Zonder anderen te kort te willen doen noemen we enkele voorbeelden uit al het moois waarmee Bossche members verrast zijn. Stuwarooij besloot hun netwerk en relaties in te zetten om ruim 200 verzorgings- en verwenpakketten voor jong en oud samen te stellen en deze te schenken aan Quiet Den Bosch. Een serviceclub zette er flink de schouders onder, wat resulteerde in 320 zeer uitgebreide kerstpakketten. En dan ook nog 150 pakketten van Missie Xmas en BrandCharity, aangevuld met kerststollen van Koekwaus. Ontroering en dankbaarheid vechten nu om voorrang, want bijna alle members (inmiddels ruim 700 huishoudens) zijn verrast met een pakket, veelal aan de deur gebracht door een van de vele vrijwilligers.