Over Quiet
Quiet verlicht armoede. Wij vertellen open en eerlijk over (stille) armoede en de mensen die erin leven. Verzachten armoede door heel Nederland. En bieden mensen een kans zichzelf te versterken in contact met anderen.

De Quiet Community’s bieden onze members, met behulp van vooral lokale sponsors regelmatig een gratis dienst, product of verwennerij aan. Dat gebeurt via een innovatief digitaal deelplatform, dat ervoor zorgt dat de aanbiedingen efficiënt en eerlijk verdeeld terechtkomen bij de members die er het meest behoefte aan hebben. Op deze manier geven we een signaal: ‘we zien je probleem, voor ons tel je wél mee.’ Bij een Quiet Community vinden members houvast om sociaal isolement te voorkomen of te doorbreken. Zij krijgen alle ruimte om hun (sluimerende) talenten in te zetten.

Quiet Nederland ondersteunt alle Community’s, zorgt voor groei van het netwerk, landelijke marketing en communicatie, landelijke sponsoring, de IT van het deelplatform etc. Quiet Nederland geeft ook de Quiet 500 uit: de ‘armoedeglossy’ die schuurt en armoede een gezicht geeft. In oktober 2021 hebben we de derde editie van de Quiet 500 uitgebracht.

Quiet is hard op weg een landelijk ‘merk’ te worden op het gebied van armoedeverlichting. In Tilburg, Den Bosch, Groningen, Maastricht, Drechtsteden, Hilvarenbeek, Nijmegen, Oss, Eindhoven, Roosendaal en Den Haag timmeren Quiet Community’s aan de weg. En in meer steden staan gedreven mensen al in de startblokken om een Community te worden. Meer weten? Kijk op www.quiet.nl.

Wie zoeken wij?
Quiet Nederland zoekt een verbindende en ondernemende leider voor 36 uur die, samen met een klein team medewerkers en vrijwilligers, richting geeft aan de ondersteuning van de Community’s en de groei van Quiet als geheel.

Wat ga je doen?
Leidraad voor je dagelijkse werkzaamheden zijn het bestuursdocument Visie, Missie en Strategie en het jaarplan. Je stelt jaarlijks, samen met het bestuur en in overleg met de Community’s, het jaarplan en bijbehorende begroting op. Je voert dit samen met je team uit en bewaakt de gestelde doelen en budgettering.

Je belangrijkste taken zijn:

  • Je begeleidt en verbindt de aangesloten Quiet Community’s (QC’s) en optimaliseert de communicatie vanuit Quiet Nederland en de onderlinge informatie-uitwisseling tussen de QC’s;
  • Je gaat actief op zoek naar potentiële initiatiefnemers voor nieuwe Quiet Community’s, helpt ze in de startfase bij de oprichting en helpt initiatiefnemers zelf een solide financiering en een gezonde organisatiestructuur te realiseren;
  • Je houdt de kwaliteit, continuïteit en veiligheid van Quiet in de gaten en je bewaakt de ‘Quiet-waardigheid’ van initiatieven.

Je bent daarnaast ook teamleider. Met dit team, dat bestaat uit vaste krachten en vrijwilligers:

  • werf en onderhoud je landelijke sponsors en financiers;
  • verzorg je de landelijke marketing en communicatie en handvatten op dit gebied voor de Community’s;
  • zorg je voor de stabiliteit en de doorontwikkeling van het deelplatform (IT);
  • verzorg je alles wat nodig is voor de organisatie van de stichting, zoals de financiële administratie.

Wat zijn jouw talenten?

Uit de functieomschrijvingen blijkt al dat je een breed scala aan talenten kunt inzetten. Herken jij jezelf onderstaande omschrijving?

  • Je ziet de doelstellingen van Quiet helemaal zitten en wilt impact maken voor mensen in armoedesituaties;
  • Je staat stevig in je schoenen en toont leiderschap. Je houdt ondanks de dynamiek koers én stuurt bij waar nodig. Bij voorkeur heb je enige jaren managementervaring;
  • Je straalt energie uit en krijgt mensen enthousiast voor goed onderbouwde plannen, die je vlot weet te presenteren;
  • Je hebt een handen-uit-de-mouwen mentaliteit, toont initiatief en bent goed in prioriteren;
  • Je bent flexibel in een veranderende omgeving;
  • Je kunt je goed inleven in anderen; van financiers en sponsors tot vrijwilligers en mensen die het niet breed hebben;
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met social media, zoals Instagram en Facebook;
  • Je hebt reflectief vermogen om daarmee jezelf en het succes van Quiet verder te ontwikkelen;
  • Fijn als je ook een breed netwerk hebt dat je kan aanspreken voor (vrijwillige) hulp.

Wat biedt Quiet Nederland?
Wil je impact maken? Dan ben je op de bij Quiet op de goede plek. We bieden een uitdagende, afwisselende baan in een bewegende en maatschappelijk betrokken omgeving. Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Het Quiet-bestuur is een betrokken sparringpartner. Het gaat om een fulltimefunctie van 36 uur per week. Het brutosalaris is afhankelijk van eerdere werkervaring en ligt tussen € 4.000 en € 4.300 euro per maand. Daarnaast zorgen wij voor een laptop en mobiele telefoon (of een vergoeding voor beide), bovenwettelijke vakantiedagen, een opleidingsbudget en een inspirerende werkplek. In deze rol ga je ook veel op bezoek bij (potentiële) Community’s. Een goede telefonische bereikbaarheid tijdens op werkdagen is een must. Daarbuiten kan je je uren redelijk flexibel indelen. Jij en jouw team werken grotendeels vanuit huis en komen af en toe samen bij één van de Community’s of elders in het land.

Jouw plek binnen de organisatie.

Je wordt op hoofdlijnen aangestuurd door het (onbezoldigd) bestuur van Quiet Nederland. Het bestuur is nog hands-on, maar zal zich ontwikkelen tot een bestuur op meer afstand.

We zijn een groeiende organisatie. Dat betekent dat wat nu werkt over een paar jaar aan herziening toe kan zijn. Bijvoorbeeld als het werk zo toeneemt dat het handig is een deel van de taken te herverdelen of uit te besteden.

Wil je solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 12 mei je cv en motivatie naar marie.nas@quiet.nl – Marie Nas. Voor antwoorden op je vragen over de functie kun je bellen met 06-43537003.

De selectierondes staan gepland in week 20 en 21.
Streefdatum voor indiensttreding is 1 augustus 2022 of eerder.