In de eerste helft van 2020 worden veel Quiet-sponsors verrast met een huisbezoek. Ons sponsorteam – Esther Croes, Yvette ten Brink en Wesley Nooijens –  gaat samen met een aantal vrijwilligers op pad om een gedrukt exemplaar van ons Jaaroverzicht te overhandigen.

Persoonlijk bedankje

Esther Croes: “Dat maar liefst 400 bedrijven zomaar iets schenken aan Tilburgse mensen die het niet breed hebben is een belangrijke pijler van de armoedeverzachting via Quiet Community. We willen laten zien dat wij hun steun niet vanzelfsprekend vinden en graag extra moeite doen om hen bij ons werk te blijven betrekken. 400 sponsors is natuurlijk prachtig, maar met drie parttimers kan niet elk contact zo intensief zijn als je eigenlijk zou willen. Mede daarom hebben we deze actie bedacht. We wilden graag iedereen persoonlijk bedanken voor wat ze vorig jaar voor onze members betekend hebben. En dus deden we een oproep: wie wil helpen? Nou, we hadden zo een heel team bij elkaar.”

Een hele stap

Tonnie is een van de vrijwilligers die een rondje langs de sponsors maakte: “Toen ze me vroegen zei ik meteen ja, omdat ik vind dat we met z’n allen iets voor Quiet moeten doen, het is niet voor niks een community, nietwaar? Maar eerlijk gezegd zag ik er ook best wel tegenop, het is voor mij een hele stap om zo ergens naar binnen te stappen en Quiet te vertegenwoordigen. Als iemand me een jaar geleden had voorspeld dat ik dit zou gaan doen, had ik ‘m niet geloofd. Maar ik moet zeggen: het is me ontzettend meegevallen. Mensen vinden het een heel leuk gebaar en ik ben overal hartelijk ontvangen. Dat doet me goed, en ik ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik dit heb gedurfd.”    

Neveneffect

Esther: “We zijn nog druk bezig, maar het is in meerdere opzichten heel geslaagd. Iemand een boekje aanreiken is natuurlijk veel persoonlijker dan een algemene mail met een linkje sturen. Het is fijn dat we op deze manier nog eens kunnen overbrengen wat Quiet Community in 2019 heeft mogen doen. Met dank aan onze vrijwilligers.”

Een opvallend neveneffect van deze overdracht van warmte en informatie: drie sponsors die recentelijk hadden aangegeven te willen stoppen, besloten na lezing van het presentje alsnog gratis aanbiedingen ter beschikking te stellen.