Over Quiet Community Tilburg 

Onze stichting biedt sinds 2015 armoedeverzachting en versterking voor mensen in een kwetsbare financiële situatie. Dankzij circa 400 lokale sponsors kunnen we via ons deelplatform 1.600 Tilburgse huishoudens (onze ‘members’) regelmatig een steuntje in de rug geven. Meer daarover kun je lezen op quiet.nl/tilburg.

Bij Quiet Tilburg steken we de handen uit de mouwen om de negatieve effecten van armoede te beperken. Met een klein team van medewerkers (7 personen, 4,5 fte), een actief onbezoldigd bestuur en tientallen gemotiveerde vrijwilligers. Samen streven we naar verbinding in de stad en doen dat laagdrempelig, saamhorig, slagvaardig en professioneel. 

Ons sponsorteam speelt een vitale rol bij het verruimen van onze mogelijkheden om mensen te ondersteunen.

Doel en focus van de functie

De bijdragen van sponsors, donateurs, financiers en maatschappelijke partners bepalen onze mogelijkheden om mensen in armoede te ondersteunen. Met hun hulp creëren we een breed aanbod van gratis producten, diensten en ontwikkelingsmogelijkheden voor onze members, mensen in armoede. 

De focus voor deze functie ligt op sponsors, partners en financiers, die door hun bijdragen extra veel impact maken voor onze organisatie en onze members. Je acquireert én beheert deze relaties, bent gericht op verdieping en verduurzaming van de samenwerking en financiering. Door persoonlijke contacten en ontmoetingen ben jij hét aanspreekpunt voor deze groep. Je betrekt hen zoveel mogelijk bij de organisatie en uitvoering en gebruikt hun feedback bij het constant verbeteren van onze werkwijzen. Jouw inbreng in ons jaarplan en de gerichte werving van financiers is dan ook van vitaal belang. 

Wat ga je dagelijks zoal doen?

Naast genoemde strategische werkzaamheden ben je uiteraard ook bezig met concrete sponsoracties. Op basis van de behoeften van onze members en de doelstellingen wordt een gebalanceerd aanbod van producten en diensten geworven bij bestaande en nieuwe partners. In ons team werk je nauw samen met twee collega’s. Jullie wegen de potentiële aanbiedingen: hoeveel impact kunnen we ermee maken, en hoeveel tijd kost het ons? Samen met de backoffice-medewerker zorg je dat het aanbod op de juiste manier bij de members komt.

Wat breng jij mee?

Bij Quiet staan uiteraard sociale betrokkenheid en teamgeest hoog in het vaandel. Voor de functie zijn bovendien deze vaardigheden en expertise relevant: 

  • Werk- en denkniveau HBO
  • Ervaring met sales en/of fondsenwerving
  • Sterk lokaal netwerk: ondernemers, overheid en/of maatschappelijke organisaties
  • Projectmatig kunnen werken met campagnes
  • Goed met mensen van verschillende achtergronden kunnen werken
  • Goed organisatievermogen
  • Hoge mate van zelfstandigheid en flexibiliteit
  • Probleemoplossend vermogen, resultaatgerichtheid
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk 

Wat bieden wij?

Het gaat om een functie van 20 uur per week, je werkt op kantoor, waarbij je in ieder geval op maandag en dinsdag beschikbaar bent. Het bruto salaris is afhankelijk van eerdere werkervaring en komt in het tweede gesprek aan de orde. Daarnaast zorgen wij voor een laptop en mobiele telefoon, bovenwettelijke vakantiedagen, een opleidingsbudget en een inspirerende werkplek.

Wil jij solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 1 december 2021 je cv en motivatie naar sollicitatie@quiet.nl. Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Noortje de Nijs, noortje@quiet.nl, 06-34138037. 

Quiet Community Tilburg is gevestigd aan Hoflaan 23, 5044 HA Tilburg.