Ben jij toe aan een stevige uitdaging, met een mooie mix van maatschappelijke betrokkenheid en professionaliteit? Pas jij in een onconventioneel bedrijf, waar we samen optrekken om een verschil te maken voor zoveel mogelijk mensen in armoedesituaties? Waar je veel vrijheid krijgt om met jouw capaciteiten nog meer groei te realiseren? Dan moet je zeker even 5 à 10 minuten uittrekken om deze bijzondere vacatures te scannen. Welkom in de wereld van Quiet.

 

De Quiet-formule in een notendop

Quiet vraagt aandacht voor stille armoede in Nederland, onder andere via het magazine Quiet 500. Daarnaast bieden we via onze Quiet Community’s daadwerkelijk verzachting en versterking aan mensen in armoedesituaties. Achterliggende gedachte: als mensen ‘gezien’ worden kan een sociaal isolement voorkomen of doorbroken worden, zodat zij stappen kunnen zetten om hun situatie te verbeteren.

Deze verzachting & versterking gebeurt met de hulp van lokale sponsors en supporters, onder andere via een deelplatform dat ervoor zorgt dat de gratis aanbiedingen eerlijk worden verdeeld. Zo gaan sociale en technische innovatie hand in hand.


Wat hebben we al bereikt?

Na een geslaagde pilot in Tilburg is het Quiet-concept naar andere steden en regio’s uitgerold. Quiet is hard op weg een landelijk ‘merk’ te worden op het gebied van armoedeverzachting en versterking. Inmiddels mogen we in Tilburg al voor 1.500 huishoudens een verschil maken, maar ook in Den Bosch, Groningen, Maastricht, Drechtsteden, Hilvarenbeek, Rotterdam, Nijmegen en Oss timmeren Quiet Community’s aan de weg. Dankzij de inzet van veel mensen die streven naar meer saamhorigheid. Meer weten? Kijk op www.quiet.nl.

 

De rol van Quiet Nederland

De uitrol van dit vernieuwende concept wordt gecoördineerd vanuit de stichting Quiet Nederland. Onze ambitie is om steeds in ‘nieuwe’ steden of regio’s lokale initiatiefnemers te vinden en te helpen om een community op te zetten. Zo kunnen we impact maken voor zoveel mogelijk mensen. De voorfase van zo’n traject is samengevat op www.quietcommunity.nl. Quiet Nederland biedt intensieve ondersteuning bij de startfase.

Alle QC’s regelen hun eigen financiering, opereren vanuit een eigen stichting, met een eigen bestuur, dat de werknemers en/of vrijwilligers aanstuurt en ondersteunt. Elke QC sluit een overeenkomst met Quiet Nederland. Daarin worden de kernwaarden, de wederzijdse inspanningen en financiële afspraken vastgelegd. Vanuit Quiet Nederland wordt niet alleen zorggedragen voor de landelijke marketing, de doorontwikkeling van het deelplatform en een zeer uitgebreide toolkit, ook fungeren bestuur en medewerkers als vraagbaak. Maar het is geen eenrichtingsverkeer: Quiet Nederland stimuleert nadrukkelijk dat de aangesloten QC’s elkaar verder helpen met ervaringen, netwerken en praktische zaken.


Quiet Nederland, wie zijn dat?

Ons bestuur bestaat uit vijf zeer gemotiveerde (onbetaalde) professionals. Zij zorgen er, samen met externe experts, voor dat het team van Quiet Nederland zich vol overgave kan wijden aan het ondersteunen en verbinden van de aangesloten Quiet Community’s, en de verdere uitrol door Nederland.

 

Het bestuur van Quiet Nederland: Reiniera van der Feltz, Sjoerd van Gurp, Liesbeth Hörmann en Marieke van Bommel. Op de foto ontbreekt Bart Franken.

Wie zoeken wij?

Voor het team van Quiet Nederland zijn we nu op zoek naar twéé betaalde werknemers, die het in gang gezette groeiproces begeleiden en uitbouwen. Hieronder zie je twee afzonderlijke vacatures, met een eigen urenpatroon, takenpakket en salariëring. Maar bij Quiet zijn we niet star; het zou prima kunnen dat we – op basis van jouw extra vaardigheden of interesses – tot een andere takenmix komen. Cruciaal is dat we twee sterk gemotiveerde professionals vinden die elkaar aanvullen en samen Quiet Nederland verder brengen met hun praktische en sociale vaardigheden, analytisch vermogen en werklust. Streefdatum voor de indiensttreding is 1 oktober 2019.


De functies!

Teamleider Quiet Nederland (full-time, 36 uur per week)

Leidraad voor je dagelijkse werkzaamheden is het bestuursdocument Visie, Missie en Strategie en het jaarplan, waaraan jij uiteraard ook nadrukkelijk bijdraagt. Hieronder een selectie uit takenpakket.

  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van de in het jaarplan gestelde doelen.
  • Je beheert de relaties met de aangesloten Quiet Community’s. Je optimaliseert de communicatie vanuit Quiet Nederland en de onderlinge informatie-uitwisseling tussen de QC’s – denk aan het opzetten van intranet en een CRM voor nieuwsbrieven.
  • Je gaat actief op zoek naar potentiële initiatiefnemers voor nieuwe Quiet Community’s en speelt een cruciale rol in de beoordeling van de ‘Quiet-waardigheid’ van initiatieven.
  • Je geeft in de voor- en startfase van een Quiet Community intensieve begeleiding: je helpt initiatiefnemers op weg naar een solide financiering en een gezonde organisatiestructuur. Met jouw presentaties en tips & tricks behoed je hen voor valkuilen en kinderziektes.
  • Je werft landelijke sponsors, die zich voor meerdere QC’s inzetten.
  • Je werkt toe naar een duurzame funding voor Quiet Nederland.
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategie van Quiet Nederland en zorgt voor een gedegen uitvoering in de vorm van gerichte publiciteitscampagnes.
  • Ook praktische zaken als beheer van hardware en software, telefonie, licenties, hosting, e-mailadressen, Google-diensten, budgetbeheer en administratie horen erbij.

Salaris tussen €3.200 – €3.600 bij fulltime aanstelling (36 uur), afhankelijk van jouw werkervaring.

Medewerker Deelplatform en Marketing (24 uur per week)

De vlag dekt de lading niet helemaal; in een klein team als het onze wordt deze functie als vanzelf lekker breed.

  • Als eindverantwoordelijke voor ons deelplatform zorg je ervoor dat de aanbiedingen van onze sponsors eerlijk en efficiënt worden verdeeld onder de mensen die ze goed kunnen gebruiken. Je werkt hierbij nauw samen met platformontwikkelaar Freshheads, onder andere met behulp van JIRA en Slack.
  • Je evalueert voortdurend de werking van de achterliggende algoritmen en brengt verbeterpunten in kaart. Jouw stem weegt zwaar bij de prioriteitsstelling voor de doorontwikkeling van ons ‘systeem’.
  • Alle QC’s werken met het deelplatform. Jij geeft trainingen aan alle betrokkenen, zodat zij optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden. Uiteraard ben jij voor iedereen hét aanspreekpunt voor alle platformzaken.
  • Ook ben je nauw betrokken bij het opstellen en uitvoeren van het landelijk media- en communicatieplan, in samenwerking met partner Toffey.
  • Je bent verantwoordelijk voor alle rapportages.
  • Je ziet toe op naleving van de privacywetgeving.
  • Jij zorgt voor (het up-to-date houden van) tal van documenten, zoals handleidingen, samenwerkingsovereenkomsten en statuten.
  • Jij verzorgt maandelijks de facturatie.

Salaris tussen €2.500 – €2.900 bij fulltime aanstelling (36 uur), afhankelijk van jouw werkervaring.


De ideale kandidaten

Uit de functieomschrijvingen kun je al opmaken dat je een breed scala aan talenten kunt inzetten. Voor beide functies hopen we mensen te vinden die over veel van onderstaande vaardigheden en eigenschappen beschikken.

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Je ziet de doelstellingen van Quiet helemaal zitten en wilt impact maken voor mensen in armoedesituaties.
  • Je kunt goed analyseren, strategisch denken en plannen.
  • Je hebt affiniteit met en kennis van digitale omgevingen, zoals Intranet, deelplatformen, Google Analytics, WordPress, MailChimp en Office 365/iOS.
  • Je wilt tijd-efficiënt de handen uit de mouwen steken.
  • Je kunt je goed inleven in anderen; van financiers en sponsors tot vrijwilligers en mensen die het niet breed hebben.
  • Je communiceert sterk; openheid en eerlijkheid staan voorop.
  • Je durft verantwoordelijkheid te nemen en keuzes te maken.
  • Je straalt energie uit en krijgt mensen enthousiast voor goed onderbouwde plannen, die je vlot presenteert aan groepen binnen en buiten Quiet.
  • Belangrijk in een kleine, snelgroeiende, op vernieuwing gerichte organisatie: je kunt goed switchen en multitasken.
  • Je kunt ondanks de dynamiek koers houden én waar nodig bijsturen.
  • Je bent accuraat, initiatiefrijk, flexibel en hebt een positieve instelling.
  • Je hebt ervaring met social media, zoals Instagram en Facebook.


Wat biedt Quiet?

Beide functies zijn uitdagend en afwisselend, met een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Het Quiet-bestuur is zeer betrokken en volgt de ontwikkelingen op de voet, zonder je in de nek te hijgen of voor de voeten te lopen. Salariëring is afhankelijk van je ervaring, niveau en prestaties, er zijn goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Momenteel werken we vanuit Tilburg, maar met topkandidaten denken we graag mee over tussenvormen of alternatieven. 


Wil jij solliciteren of heb je vragen?

Stuur dan uiterlijk 19 augustus je cv en motivatie naar bestuursvoorzitter Marieke van Bommel van Quiet Nederland via onderstaande links.

Kort na de deadline ontvangen de geselecteerde kandidaten een uitnodiging voor een eerste gesprek op 21 of 22 augustus.

Via marieke@quiet.nl kun je ook vragen stellen over de functie(s) of een telefonisch contact aanvragen.

Quiet Nederland is gevestigd aan de Hoflaan 23, 5044 HA Tilburg.