Wie zoeken wij?

Quiet Nederland zoekt een verbindende en creatieve Marketing & Communicatie medewerker voor 24 uur die, samen met een klein team medewerkers, richting geeft aan de ondersteuning van de 13 Community’s en de groei van Quiet als geheel.

Wat ga je doen?

Leidraad voor je dagelijkse werkzaamheden zijn het bestuursdocument Visie, Missie en Strategie en het Meerjarenplan. Je belangrijkste taken zijn:

  • Je verbindt de aangesloten Quiet Community’s (QC’s) en optimaliseert de communicatie vanuit Quiet Nederland en de onderlinge informatie-uitwisseling tussen de QC’s en naar alle partners van Quiet
  • Je verzorgt  de landelijke marketing en communicatie en handvatten op dit gebied voor de Community’s

Wat zijn jouw talenten?

Uit de functieomschrijvingen blijkt al dat je een breed scala aan talenten kunt inzetten. Herken jij jezelf onderstaande omschrijving?

  • Je ziet de doelstellingen van Quiet helemaal zitten en wilt impact maken voor mensen in armoedesituaties
  • Je staat stevig in je schoenen en toont initiatief en bent zelfredzaam
  • Je houdt ondanks de dynamiek koers én stuurt bij waar nodig
  • Je straalt energie uit en krijgt mensen enthousiast
  • Je bent flexibel in een veranderende omgeving
  • Je kunt je goed inleven in anderen
  • Je bent vertrouwd met alle communicatiekanalen, vooral ook social media, en hoe deze optimaal in te zetten

Bij Quiet staan uiteraard sociale betrokkenheid en teamgeest hoog in het vaandel. Voor deze functie zijn daarnaast relevante kenmerken en vaardigheden:

  • Je hebt een netwerk binnen media en pers
  • Je kunt projectmatig werken aan campagnes
  • Je kunt goed organiseren en plannen
  • Je hebt een hoge mate van zelfstandigheid en flexibiliteit
  • Je hebt goede marketing en communicatieve vaardigheden
  • Je kunt goed met mensen van verschillende achtergronden werken
  • Je bent proactief en resultaatgericht

Binnen ons team zorg jij ervoor dat het niemand ontgaat waar Quiet voor staat en wat onze activiteiten zijn. Zo bouw je het ‘merk’ Quiet verder uit naar een grotere landelijke bekendheid, zodat nog meer partners, financiers, sponsors en donateurs aanhaken.

Op basis van de visie, waarden, strategie en het meerjarenplan stel je in samenwerking met je collega’s van het kernteam de jaarlijkse communicatiekalender vast. Ook verzorg je de interne communicatie, bijvoorbeeld met nieuwsbrieven voor medewerkers, besturen, vrijwilligers, sponsors en partners.

Plaats in de organisatie
Je rapporteert aan de zakelijk leider van Quiet Nederland. Je werkt nauw samen met alle medewerkers van het kernteam, vrijwilligers, stagiairs en communicatiepartners.

Wat bieden wij?
Het gaat om een functie van 24 uur per week, je werkt hybride. Uren zijn flexibel in te roosteren. Salaris bij 36 uur per week bedraagt 2.550 euro. Daarnaast hanteren wij het ‘bring your own’-device en krijg je hiervoor een maandelijkse vergoeding voor het gebruik van je eigen telefoon en laptop. Tevens bovenwettelijke vakantiedagen van 24 bij een dienstverband van 36 uur, een opleidingsbudget van 500 euro en een inspirerende werkplek.

Wil jij solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 29 oktober 2022 een reactie met je cv en motivatie naar Tjerk-Martijn Mulder, zakelijk leider Quiet Nederland tjerk.mulder@quiet.nl. Na een selectie van kandidaten volgen de gespreksrondes, waaronder ook een gesprek met een lid van het Bestuur van Quiet Nederland.

 

Over Quiet

Quiet vertelt over (stille) armoede en over de mensen die erin leven, op een eerlijke en professionele manier. Wij verzachten de armoedesituatie voor onze Quiet-members op een innovatieve manier, benaderen onze members vanuit vertrouwen en bieden hen een kans zichzelf en elkaar te versterken in contact met anderen. Hierdoor dragen wij bij aan het zelfvertrouwen van onze members. We blijven vertellen, verzachten en versterken zolang dat nodig is.

De Quiet Community’s bieden onze members, met behulp van vooral lokale sponsors regelmatig een gratis dienst, product of verwennerij aan. Dat gebeurt via een innovatief digitaal deelplatform, dat ervoor zorgt dat de aanbiedingen efficiënt en eerlijk verdeeld terechtkomen bij de members die er het meest behoefte aan hebben. Op deze manier geven we een signaal: ‘we zien je probleem, voor ons tel je wél mee.’ Bij een Quiet Community vinden members houvast om sociaal isolement te voorkomen of te doorbreken. Zij krijgen alle ruimte om hun (sluimerende) talenten in te zetten.

Quiet Nederland ondersteunt alle Community’s, zorgt voor groei van het netwerk, landelijke marketing en communicatie, landelijke sponsoring, de IT van het deelplatform etc. Quiet Nederland geeft ook de Quiet 500 uit: de ‘armoedeglossy’ die schuurt en armoede een gezicht geeft. In oktober 2021 hebben we de derde editie van de Quiet 500 uitgebracht.

Quiet is hard op weg een landelijk ‘merk’ te worden op het gebied van armoedeverlichting. In Breda, Den Bosch, Den Haag, Drechtsteden, Eindhoven, Groningen, Hilvarenbeek, Maastricht, Nijmegen, Oss, Roosendaal, Rotterdam en Tilburg timmeren Quiet Community’s aan de weg. En in meer steden staan gedreven mensen al in de startblokken om een Community te worden.