Wie zijn wij?

Stichting Quiet Community Tilburg biedt sinds 2015 armoedeverzachting en versterking voor mensen in een kwetsbare financiële situatie. Dankzij circa 400 lokale sponsors kunnen we via ons deelplatform 1.600 Tilburgse huishoudens regelmatig een steuntje in de rug geven. Meer daarover kun je lezen op deze site, een goed beeld geeft ons Jaarverslag 2019. 

Inmiddels is ons lokale initiatief viraal gegaan: er zijn verspreid over Nederland al elf Quiet Community’s actief. Die uitrol wordt gecoördineerd en gefaciliteerd door Quiet Nederland.

Bij Quiet Tilburg steken we graag de handen uit de mouwen om de negatieve effecten van armoede te beperken. Met een klein team van medewerkers (6 personen, 4 fte), een actief (onbezoldigd) bestuur en tientallen gemotiveerde vrijwilligers. Samen streven we naar verbinding in de stad en doen dat laagdrempelig, saamhorig, slagvaardig en professioneel. 

Jouw plek in de organisatie?

Je wordt op hoofdlijnen aangestuurd door het in Tilburg gewortelde bestuur, maar hebt een verregaande eigen verantwoordelijkheid. Je geeft direct leiding aan alle medewerkers. Dit betekent dat je zelfstandig beslissingen durft te nemen én inschat wanneer afstemming nodig is.

Jouw taken?

   * Samen met het bestuur werk je op basis van de visie het meerjarenplan uit. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het bereiken van de daarin gestelde doelen, en maakt de operationele vertaalslag naar het team.

   * Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van medewerkers. Hieronder vallen managementtaken zoals aansturing op taken en functie, en functionerings- en evaluatiegesprekken. Maar ook het motiveren, stimuleren en ontwikkelen van het team, het blijven werken aan teamspirit en het bewaken van de Quiet-cultuur behoren tot je kerntaken. Vergaderingen leid je op een prettige en efficiënte manier.

   * Bij Quiet Tilburg is de dynamiek groot, met meerdere trajecten tegelijkertijd. Projectmanagement is dan ook een belangrijk deel van je functie waarbij we verwachten dat je kunt organiseren, delegeren, uitvoeren, overzien, controleren en daar waar nodig bijsturen. Je durft knopen door te hakken om het resultaat te halen.

   * Je werkt intensief samen met Quiet Nederland en wisselt kennis en ervaring met de andere community’s uit. Tegelijkertijd is het koesteren en uitbouwen van ons lokaal netwerk met potentiële partners van belang.

Wat breng jij mee?

Je hebt een sociaal hart en wilt je graag inzetten voor mensen die in armoede leven. Je hebt minimaal een HBO-diploma. Je bent woonachtig in Tilburg of een aangrenzende gemeente. Ervaring met het aansturen van teams, bij voorkeur in een kleine organisatie, is een pre.

Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent altijd op zoek naar hoe het beter, efficiënter, effectiever kan. Belangrijk in een slagvaardige, op vernieuwing gerichte organisatie: je kunt goed switchen en multitasken. Je bent goed in plannen en organiseren, durft keuzes te maken en aan te sturen. Je zorgt voor verbinding, straalt energie uit en krijgt mensen makkelijk enthousiast voor jouw goed onderbouwde plannen, die je vlot presenteert aan groepen binnen én buiten Quiet. 

Een groot netwerk van Tilburgse ondernemers en maatschappelijke organisaties en/of ervaring met fundraising werkt in je voordeel.

Wat bieden wij?

Het gaat om een functie van 28-32 uur per week. Het brutomaandsalaris is afhankelijk van eerdere werkervaring en ligt tussen € 3.500 en € 4.000 (bij fulltime=36 uur). Daarnaast zorgen wij voor een laptop en mobiele telefoon (of een vergoeding voor beide), een opleidingsbudget en een inspirerende werkplek.

Is je interesse gewekt? Mail dan uiterlijk 21 september 2020 je motivatie en cv naar sollicitatie@quiet.nl. De selectiegesprekken vinden zo mogelijk al gedurende de sollicitatietermijn plaats.

Quiet Community Tilburg is gevestigd aan de Hoflaan 23, 5044 HA Tilburg.