‘Toen alles nog normaal was’: tikkie krom, want armoede is natuurlijk nooit normaal, ook niet in 2019. Maar je begrijpt: door de coronacrisis is ons Jaarverslag opeens een document vol nostalgie geworden.
2020 staat immers vooral in het teken van wonden likken. Al drie maanden nauwelijks aanbiedingen, geen inloopochtend, maar wél toenemende financiële onzekerheid voor members én sponsors. Onlangs moesten we zelfs, met pijn in het hart, besluiten om deze zomer een ledenstop te hanteren.

Moeilijke tijden, maar toch hebben wij een rotsvast vertrouwen in de Tilburgse solidariteit met mensen in armoedesituaties. We krijgen gelukkig al veel signalen van onze sponsors dat zij met veel energie naar een nieuwe balans toewerken. En zelf zitten we allerminst stil, integendeel. Samen met al onze partners kijken we voortdurend naar wat er al wél mogelijk is.

Met z’n allen komen we er zeker bovenop, zodat we ook de komende jaren een Jaarverslag kunnen presenteren vol foto’s met lachende members die genieten van geluksmomenten, die ze mochten beleven dankzij al die sponsors… hartverwarmend én versterkend. Wat daarnaast altijd zal blijven: we gunnen je een ruimhartige inkijk in onze organisatie, dilemma’s, analyses en keuzes.

Veel lees- en kijkplezier met ons Jaarverslag 2019!

Bestuur en team van Quiet Community Tilburg